|
Klasse 1: |
Standard Biler |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tid |
Prikk. |
Tid |
Prikk. |
Tid |
Prikk. |
Total tid |
Differanse |
1 |
Øyvind Kaurstad |
BMW 520i (E34) |
89,06 |
0 |
87,59 |
0 |
87,69 |
0 |
175,28 |
0,00 |
2 |
Hans Aga |
Opel Astra |
89,73 |
1 |
87,88 |
0 |
91,15 |
2 |
179,61 |
-4,33 |
3 |
Svein Kristoffersen |
Alfa Romeo Spider |
95,46 |
0 |
93,76 |
0 |
99,99 |
99 |
189,22 |
-13,94 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Klasse 2 |
Modifiserte Biler |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tid |
Prikk. |
Tid |
Prikk. |
Tid |
Prikk. |
Total Tid |
Differanse |
1 |
Ove Kvam |
BMW 318iS (E30) |
87,30 |
0 |
86,53 |
0 |
85,20 |
0 |
171,73 |
0,00 |
2 |
Frode Hegerland |
BMW 318ti (E36) |
88,02 |
0 |
86,05 |
1 |
87,41 |
0 |
175,43 |
-3,70 |
3 |
Kjetil Hansen |
Ford Sierra 4x4 Stv. |
88,86 |
0 |
89,91 |
0 |
88,50 |
3 |
178,77 |
-7,04 |
4 |
Frode Lindstrøm |
VW Golf |
95,45 |
0 |
89,89 |
2 |
90,32 |
0 |
184,21 |
-12,48 |
5 |
Tom S. Moldskred |
BMW M535 (E28) |
99,99 |
99 |
95,25 |
0 |
93,38 |
0 |
188,63 |
-16,90 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Klasse 3 |
Debutant |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tid |
Prikk. |
Tid |
Prikk. |
Tid |
Prikk. |
Total Tid |
Differanse |
1 |
Gaute Tjøstheim |
BMW 320i (E36) |
86,35 |
1 |
87,07 |
0 |
86,06 |
3 |
175,42 |
0,00 |
2 |
Halvor Solbakken |
BMW 325i (E36) |
89,48 |
0 |
89,11 |
0 |
90,33 |
0 |
178,59 |
-3,17 |
3 |
Thorbjørn Arendal |
BMW 325iC (E30) |
93,63 |
0 |
93,54 |
0 |
89,78 |
0 |
183,32 |
-7,90 |
4 |
Hans Christian Lande |
Peugeot 205 |
97,02 |
0 |
91,61 |
0 |
92,80 |
0 |
184,41 |
-8,99 |
5 |
Kjell Erik Røvang |
Renault Kangoo diesel |
99,99 |
99 |
92,29 |
0 |
93,93 |
1 |
188,22 |
-12,80 |
6 |
Øystein Frøyseth |
Toyota Corolla G6 |
94,78 |
0 |
97,19 |
0 |
95,90 |
0 |
190,68 |
-15,26 |
7 |
Trond Martin Tjelle |
Volvo 740 |
102,85 |
0 |
95,66 |
0 |
95,56 |
0 |
191,22 |
-15,80 |
4 |
Henry Notland |
Saab 9000 Turbo |
100,31 |
0 |
97,83 |
0 |
95,93 |
1 |
195,76 |
-20,34 |
9 |
Karl Inge Kristoffersen |
BMW 525i (E34) |
98,81 |
0 |
96,70 |
1 |
96,37 |
1 |
197,07 |
-21,65 |
10 |
Jan Erik Skarholm |
Volvo 142 GL |
91,21 |
0 |
107,14 |
0 |
104,96 |
1 |
198,17 |
-22,75 |
11 |
Christian Thune |
BMW M3 (E30) |
99,99 |
99 |
103,90 |
0 |
99,99 |
99 |
401,89 |
-226,47 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Totalt: |
|
Tid |
Prikk. |
Tid |
Prikk. |
Tid |
Prikk. |
Total Tid |
Differanse |
1 |
Ove Kvam |
BMW 318iS (E30) |
87,30 |
0 |
86,53 |
0 |
85,20 |
0 |
171,73 |
0,00 |
1 |
Øyvind Kaurstad |
BMW 520i (E34) |
89,06 |
0 |
87,59 |
0 |
87,69 |
0 |
175,28 |
-3,55 |
1 |
Gaute Tjøstheim |
BMW 320i (E36) |
86,35 |
1 |
87,07 |
0 |
86,06 |
3 |
175,42 |
-3,69 |
2 |
Frode Hegerland |
BMW 318ti (E36) |
88,02 |
0 |
86,05 |
1 |
87,41 |
0 |
175,43 |
-3,70 |
2 |
Halvor Solbakken |
BMW 325i (E36) |
89,48 |
0 |
89,11 |
0 |
90,33 |
0 |
178,59 |
-6,86 |
3 |
Kjetil Hansen |
Ford Sierra 4x4 Stv. |
88,86 |
0 |
89,91 |
0 |
88,50 |
3 |
178,77 |
-7,04 |
2 |
Hans Aga |
Opel Astra |
89,73 |
1 |
87,88 |
0 |
91,15 |
2 |
179,61 |
-7,88 |
3 |
Thorbjørn Arendal |
BMW 325iC (E30) |
93,63 |
0 |
93,54 |
0 |
89,78 |
0 |
183,32 |
-11,59 |
4 |
Frode Lindstrøm |
VW Golf |
95,45 |
0 |
89,89 |
2 |
90,32 |
0 |
184,21 |
-12,48 |
4 |
Hans Christian Lande |
Peugeot 205 |
97,02 |
0 |
91,61 |
0 |
92,80 |
0 |
184,41 |
-12,68 |
5 |
Kjell Erik Røvang |
Renault Kangoo diesel |
99,99 |
99 |
92,29 |
0 |
93,93 |
1 |
188,22 |
-16,49 |
5 |
Tom S. Moldskred |
BMW M535 (E28) |
99,99 |
99 |
95,25 |
0 |
93,38 |
0 |
188,63 |
-16,90 |
3 |
Svein Kristoffersen |
Alfa Romeo Spider |
95,46 |
0 |
93,76 |
0 |
99,99 |
99 |
189,22 |
-17,49 |
6 |
Øystein Frøyseth |
Toyota Corolla G6 |
94,78 |
0 |
97,19 |
0 |
95,90 |
0 |
190,68 |
-18,95 |
7 |
Trond Martin Tjelle |
Volvo 740 |
102,85 |
0 |
95,66 |
0 |
95,56 |
0 |
191,22 |
-19,49 |
4 |
Henry Notland |
Saab 9000 Turbo |
100,31 |
0 |
97,83 |
0 |
95,93 |
1 |
195,76 |
-24,03 |
9 |
Karl Inge Kristoffersen |
BMW 525i (E34) |
98,81 |
0 |
96,70 |
1 |
96,37 |
1 |
197,07 |
-25,34 |
10 |
Jan Erik Skarholm |
Volvo 142 GL |
91,21 |
0 |
107,14 |
0 |
104,96 |
1 |
198,17 |
-26,44 |
11 |
Christian Thune |
BMW M3 (E30) |
99,99 |
99 |
103,90 |
0 |
99,99 |
99 |
401,89 |
-230,16 |
Løypen var satt nokså tett på idealsporet på banen for de som valgte
riktig retning i de valgfrie slalompartiene. Portene var dessuten
forholdsvis åpne, så små biler hadde ikke noen særlig konkurransefordel.
Resultatet ble da også at fem BMWer ble raskest til slutt. Noen av disse
kjørte tidvis med bred kjørestil, noe det tallrike publikummet satte pris
på.
Aga var ikke helt fornøyd, og mumlet noe om å reise hjem og fyre i peisen
med de nye Nokian-dekkene han kjørte på.
En av dagens mest populære var Kangooen, som hadde skyhøye løft på indre
bakhjul i alle svingene.
(Sitat: Ove Kvam) -
Bilde
BILDER FRA LØPET
|